Monday 25 February 2013

Duhai rembulan...
aku lah sang pencinta alam..
alam yang terindah ciptaan tuhan...
kau hadir tatkala hilanngnya siang...
fajar menjelma..kau kembali pulang...

itu lah rutinmu tiap malam...
persis kehidupan insan...
menjadikan siang n malam pelengkap kehidupan..
menghadirkan kecintaan dalam diam...

detik dan saatnya yang dulu amatlah panjang..
namun kini kenapa ia makin pantas menghilang???
tersentap jiwa bila memikirkannya..
masa kian berlalu..
umor juga kian kurang..
namun..
sudahkah penuh kita dengan amalan kebaikan???

aku takut untuk menghadapmu tuhan..
sungguh aku malu...
malu dengan sikapku...
amalan yang ku bawa amat kurang...
aku takut bakal sendirian tanpa rahmatMu tuhan..
bawalah aku bertemu pujaan hati..
memohon syafaat di hari mendatang...

#moga kalian memahami setiap baris catatan ini..ampunkan kami Tuhan sekalian alam..#

No comments:

Post a Comment